השקעה בגמ"ח או בשוק ההון? המומחים מנסים לשכנע

שטח כלכלי No Comments on השקעה בגמ"ח או בשוק ההון? המומחים מנסים לשכנע
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כיצד נחתן את ילדינו בכבוד? בתוכנית 'שטח כלכלי' בהגשת צבי טסלר, התראיינו היום שלושה מרואיינים שניסו כל אחד בתורו להציע את הפתרון הנכון והמשתלם ביותר.

חיים אלתר, מנכ"ל הגמ"ח המרכזי, הציע את מעלות ויתרונות ההשקעה בגמ"ח: "82 אלף חברים בתוכניות הגמ"ח. כשליש מהציבור החרדי נעזר בהלוואות שלנו. בערך מיליארד ומאתיים מיליון ש"ח נמצאים בציבור. על כל ארבעים אלף ש"ח שאנחנו מלווים, צריך להפקיד במשך 10 שנים כל חודש 40 ש"ח. הגמ"ח המרכזי הוא קודם כל ארגון חסד וגדולי הדור פסקו שאפשר לשלם מכספי מעשר".

לדבריו: "סך החובות האבודים שואפים לאפס. לפני מתן הלוואה אנחנו מוודאים שהיא ע"מ להחזיר. כל מי שמבקש הלוואה רגילה בבנק משלם אחוזים גבוהים על ריביות. אצלנו אין את זה".

לעומתו, ארז צדוק, מנכ"ל אביב בית השקעות, סבור כי ההשקעה בבית השקעות שווה הרבה יותר מגמ"ח: "הגמ"חים זה רעיון מוצלח לכל משפחה. מניחים כסף בצד בכל חודש ובסוף נהנים מהלוואות גבוהות ללא ריבית. אבל – יש אלטרנטיבות נוספות – משתלמות לא פחות. כמו למשל השקעות בשוק ההון. יש היום קרנות נאמנות כשרות שאפשר להשקיע סכום נמוך בהו"ק חודשית. הסכום מושקע במקומות הנכונים והתשואה גבוהה מאוד".

צדוק מסכם את משנתו ואומר: "ההשקעה בבית השקעות משתלמת יותר מגמ"ח. הכסף נשאר שלך לתמיד. גם אם לא תצטרך הלוואה".

ולסיום, דודו הולצמן, פרשן כלכלי ויועץ פיננסי מתראיין אף הוא ונוטה לתמוך בבית השקעות על פני גמ"ח: "התשואה האפשרית מהכסף שנשחק לאורך שנים מצדיקה בבירור השקעה בבית השקעות ולא בגמ"ח" אמר.

האזינו



0 תגובות